Kolo – nepogrešljivo v pristanišču

Kolo zaposlenim omogoča večjo mobilnost, ki je pri njihovem delu zelo pomembna. Razdalje med delovišči so velike, čas pa dragocen. Kdo sploh uporablja kolesa smo vprašali nekaj zaposlenih. Robert Jerman, operativni vodja terminala za les: »Tudi sam sem pred tridesetimi leti kot skladiščnik dobil kolo. Takrat smo imeli na terminalu za les samo en avto in kolesa so dala dušo. Posebno na lesu, kjer so razdalje med skladišči večje. Res pa je, da je vožnja s kolesom posebno pri nas lahko nevarna, saj imamo za vsakim vogalom viličarje. Že pred leti smo določili, da bomo delovodjem dali moped in žerjavistom kolo. Kolo je priročno transportno sredstvo, predvsem od pomladi do jeseni, pozimi jih ob mrazu in burji spravimo.«

Tudi na terminalu, kjer pretovarjajo sipke tovore nekateri uporabljajo kolo. Silvo Vrbanič, tehnični vodja: »Kolesa vozijo večinoma žerjavisti in delovodje. Dejstvo je, da celotno izmeno ne delajo na enem delovišču, zato se morajo med njimi premikati, kar jim kolo seveda omogoča. Včasih smo imeli še bistveno več koles, potem so  skladiščniki dobili avtomobile in je koles danes manj. Vzdržujejo jih dežurni mehaniki v naši garaži delovnih strojev, vendar ne gre za večja popravila. Najpogosteje gre za zamenjavo zračnic ali gum in pedal, kaj malega zna tudi vsak sam popraviti.«

Za nakup luških koles skrbijo v nabavni službi Luke Koper. Nabavljajo navadna kolesa z blatniki a brez menjalnika. Rok Kocjančič: »V Luki smo kot je bila včasih izposojevalnica koles v mestu, toliko jih imamo. Sicer pa je, poleg praktičnega vidika zaradi večje mobilnosti določenih kategorij zaposlenih, pomemben tudi ekološki vidik, saj kolesa ne onesnažujejo, pa še pomigamo malo, ko se peljemo,« hudomušno doda Rok.  In res je tako, kolesarjenje velja za enega najbolj krepilnih in zdravih športov, z njim se lahko ukvarjajmo od otroštva do pozne starosti. Med luškimi zaposlenimi je tudi veliko takih, ki za vzdrževanje kondicije uporabljajo kolo, večkrat tudi v okviru športnega društva Luka Koper.

Kaj pa kolo z varnostnega vidika? Boris Kankaraš, vodja področja pristaniške varnosti: »Pravila za vožnjo s kolesi po pristanišču so enaka pravilom, ki veljajo v cestnem prometu. Zaradi naraščajočega pretovora v pristanišču je na luškem področju vse več delovne mehanizacije, tovornjakov in drugih vozil. Luški kolesarji morajo biti vse bolj previdni, uporabljati odsevne jopiče, voziti ob robu delovnih površin ter poskrbeti, da so kolesa redno vzdrževana in tehnično brezhibna. Prav tako pa morajo biti na kolesarje pozorni tudi ostali udeleženci v prometu.«

Iz Istre, priloge Primorskih novic, februar 2017