Vsi za enega, vsak zase: največji tekmeci že tretje leto krmarijo skupaj

Kljub temu, da so si pristanišča največji konkurenti v pristaniškem poslu, pa so se v tem primeru modro združila in na velikih svetovnih trgih, kjer potencialne stranke težko locirajo posamezne države, kaj šele mesta, nastopajo skupaj. Predstavljajo in promovirajo namreč severnojadransko transportno pot in na koncu te poti 5 pristanišč, ki so odlična točka za vstop v Evropsko unijo.

Letos se je NAPA že predstavila na Kitajskem (Šanghaj), pred tem pa februarja tudi v Indiji (Mumbaj), s tovrstnimi dogodki in mreženjem pa predstavniki NAPE povečujejo prepoznavnost Severnega Jadrana kot zanesljive vstopne točke v EU.

Kot zanimivost naj še dodamo, da plovba tovorne ladje iz Azije do Evrope preko severa Evrope povprečno traja do 7 dni več oz. 2.000 navtičnih milj več kot do Kopra, pri čemer ladja porabi tudi več goriva in posledično odda več CO2 v ozračje.

Več o združenju NAPA
Novembra 2009 so združenje ustanovila pristanišča oz. pristaniške uprave Koper, Benetke, Ravenna in Trst, da bi skupaj promovirali severnojadransko transportno pot na različnih svetovnih trgih, še posebej na Daljnem Vzhodu. Leta 2010 se jim je pridružila še Reka.
Članice so se ob ustanovitvi zavezale, da bodo delovale tudi na področju ekologije, varnosti pristanišč, informacijske tehnologije in vseh transportnih povezavah, še posebej železniških evropskih transportnih koridorjev. 
Vodenje združenja se predaja po krožnem sistemu, zato vsakih 6 mesecev predsedniško mesto zasede eden od predsednikov pristanišč. Prvi je predsedovanje leta 2009 prevzel prav predsednik uprave Luke Koper Gregor Veselko, ki se po dobrih dveh letih in pol 1. julija letos ponovno vrača na čelo združenja.

Še več o poslovni novici, količini pretovora NAPA in obetih