Investitor 31,4 km dolgega enotirnega železniškega odseka je bila Luka Koper, saj posluha takratnih oblasti za železniško povezavo pristanišča z zaledjem ni bilo. Za gradnjo je izvajalec Skupnost železniških podjetij potreboval dobre tri leta. Prvi vlak, ki je »krstil« novo progo, je 16. novembra 1967 iz Češkoslovaške pripeljal sladkor.
»2. decembra 1967 ob dveh popoldne se je v Luko Koper po tirih pripeljal znameniti Modri vlak z vsemi svojimi lesenimi intarzijami, tapeciranimi stoli, izvezenimi pregrinjali in svilenimi tepihi. Predsednik Tito je iz vagona izstopil nasmejan, čeprav je bilo precej mraz, sodeč po krznem plašču z leopardjim vzorcem, ki ga je nosila prva dama, Jovanka. Dejal je, da je Luka Koper napravila velik napredek. Njena ugodna geografska lega ji bo omogočila še hitrejši razvoj, saj ni pomembna samo za obalno območje, za Slovenijo in Jugoslavijo, marčev za ves srednjeevropski bazen.« (iz zbornika Luka Koper 60)
Dogodka se spominja tudi prvi pomorski agent v Kopru Zlatan Čok: “Slovesno odprtje proge smo doživeli kot nekaj veličastnega, dokazovalo je, da gremo naprej in bo pristanišče rastlo” (Primorske novice, 1. december 2017). Za Primorsko je bil to prelomni dogodek, saj je omogočil razcvet obalnih mest, ki so bila po 2. svetovni vojni priključena tedanji Jugoslaviji.
50. obletnici delovanja železniške proge bo posvečena proslava, ki bo danes, 2. decembra 2017, ob 11. uri pri gasilskem domu v Dolu pri Hrastovljah.
Pri pripravi proslave so sodelovali Občina Hrpelje – Kozina, Mestna občina Koper, krajevni skupnosti Črni Kal in Prešnica, Slovenske železnice in Luka Koper.