Med tovori, ki smo jih nekoč pretovarjali na »klasičen način« (kot generalni tovor), danes pa večinoma potujejo v kontejnerjih, je tudi hlodovina. K nam prihaja s Češke, Slovaške, iz Avstrije in Slovenije oz. iz držav, kjer imajo v zadnjih letih težave z lubadarji. Ti uničujejo gozdove, še posebej tiste, ki so jih v preteklosti poškodovale vremenske ujme. Najbolj podvrženi napadom lubadarjev so iglavci. Edini učinkovit ukrep za preprečevanje širjenja lubadarja je pravočasen posek in odvoz iz gozda, posledično pa tudi odkup in hitra odprema. Največ zanimanja za odkup poškodovane hlodovine prihaja s Kitajske, ki je druga največja uvoznica hlodovine na svetu, takoj za ZDA.
Preko koprskega pristanišča je lani potovalo približno 10.000 kontejnerjev (TEU) hlodovine, v prvih štirih mesecih letošnjega leta pa okrog 4.300, to je povprečno 150 – 200 kontejnerjev na teden. Hlodovina bo k nam prihajala tudi v naslednjih letih, saj lahko pričakujemo povečan obseg poškodb gozdov predvsem zaradi suše in posledično prenamnožitve smrekovih podlubnikov.
Po podatkih Zavoda za gozdove Slovenije je bilo pri nas do začetka maja 2020 zaradi lubadarja posekanih 219.000 m3 dreves (21 % več kot v enakem obdobju lani). Največ žarišč se nahaja na območju Bleda, Kočevja in Slovenj Gradca.