Letošnji december je poseben tudi zato, ker praznujemo 55 let od prihoda prvega vlaka v Luko Koper. Takrat so v koprskem pristanišču slovesno odprli novo železniško progo Koper – Prešnica. Prvi vlak, ki je v Koper pripeljal 60 vagonov sladkorja s Češkoslovaške, je predstavljal enega ključnih korakov za nadaljnji gospodarski razvoj Slovenije.
Priprave za projektiranje in gradnjo prvega tira so začeli vzporedno z načrtovanjem koprskega pristanišča sredi 50. let prejšnjega stoletja. Ker takratne oblasti projekta niso podpirale, je nad investicijo bdela kar Luka Koper. Delavci, ki so progo začeli graditi leta 1964, so delali tudi po 12 ur dnevno, brez sodobne mehanizacije. Skupnost železniških podjetij (izvajalec del) je z dobro organizacijo dela za izgradnjo 31,4 kilometra dolge železniške proge potrebovala dobra tri leta. Ob odprtju proge, 2. decembra leta 1967, je v Koper z modrim vlakom prispel tudi takratni jugoslovanski vodja Tito in izrekel znamenito misel: »Ni Hamburg, ampak bo!«
Prvi tir je še danes polno operativen, a zaradi hitrega razvoja slovenske in globalne logistike kmalu ne bo več zmogel zadostiti potrebam in zahtevam, ki jih narekuje trg. Zato je ključnega pomena izgradnja drugega tira železniške proge Divača – Koper. 27,1 kilometra dolga tirna povezava bo zagotovila sodobno, zmogljivo železniško navezavo tovornega pristanišča Koper na slovensko in širše evropsko železniško omrežje. Dela na drugem tiru naj bi zaključili predvidoma konec leta 2026.