Adria Mobil: uspešni kot še nikoli prej

Z nastopom pandemije so nekatere panoge doživele velik razcvet. Med temi je bil nedvomno karavaning, prodaja počitniških vozil je takrat strmo narasla. Takšna vozila omogočajo dopustovanje v naravi, varnem okolju – v t. i. mehurčku – obenem pa nudijo veliko mero mobilnosti.

Prodaja avtodomov je v Evropi zrasla za 20 % in dosegla rekordno vrednost − 159.082 prodanih avtodomov v enem letu. V Sloveniji so leta 2020 prodali 311 avtodomov, lansko leto pa kar 422. Eden vodilnih in najuspešnejših evropskih proizvajalcev vozil za prosti čas je novomeška družba Adria Mobil, ki svoje produkte izvaža tudi preko našega pristanišča.

Začetki družbe Adria Mobil segajo v leto 1965, ko so v Novem mestu izdelali prvo prikolico, imenovano Adria 375. Danes njihova ponudba obsega celovito paleto avtodomov, počitniških prikolic in vanov (v turistično vozilo predelani kombiji), ki jih prodajajo pod blagovnima znamkama Adria in Sun Living (skupaj imajo 7-odstotni tržni delež v EU). Minulo poslovno leto je bilo za Adrio Mobil najuspešnejše v zgodovini, tako po obsegu prodaje kot ustvarjenih prihodkih. Prodali so 19.807 enot (avtodomov, vanov, počitniških prikolic in mobilnih hišic), kar je 26 % več kot leto prej. Prihodke od prodaje so povečali za 32 %, na 536 milijonov evrov. Matična družba Adria Mobil zaposluje 1.340 ljudi, kolektiv cele skupine pa šteje 2.121 zaposlenih. Nekdaj slovenska družba Adria Mobil je od leta 2017 lastniško v rokah francoske družbe Trigano.

»Veliko povpraševanje, ki se je začelo med covidom, se nadaljuje in je daleč nad našimi zmogljivostmi. Letos se spopadamo s težavo v oskrbovalni verigi in to velja za celotno panogo. Predvsem se soočamo s pomanjkanjem baznih vozil. Fiat, ki ima 75 % evropskega trga baznih vozil, je letos proizvodnjo zmanjšal za 35 %. Zato smo se usmerili v razvoj avtodomov na drugih baznih vozilih, Mercedesovih,« pravi Sonja Gole, generalna direktorica Adrie Mobila.

Glede na odlične rezultate v zadnjih dveh letih, so bili zelo aktivni tudi na področju naložb.  Lani so razširili proizvodnjo karoserijskih delov, letos so na Biču v občini Trebnje odprli največjo tovarno vanov na eni sami lokaciji v EU, trenutno pa pridobivajo nova zemljišča za dodatno širjenje proizvodnje v Novem mestu. Veliko truda sicer vlagajo v razvoj novih produktov. Pred kratkim so tako predstavili novo generacijo avtodomov, nadgradnjo je doživela tudi Adrijina ponudba vanov, ki so trenutno njihovi najbolj priljubljeni izdelki na trgu.

Družba trži in prodaja svoje izdelke na več kot tridesetih trgih. Najpomembnejši je evropski in sicer Nemčija, Anglija, Danska, Švedska, Norveška, Finska, države Beneluxa, Španija, Italija in Švica. Preko Luke Koper pa vozila potujejo vse do Azije in Avstralije. »Z logističnega vidika je Luka Koper nedvomno pomembno okno v svet, ki je strateškega pomena za celotno slovensko gospodarstvo. Tudi za Adrio Mobil je tovrstno sodelovanje izredno pomembno, saj želimo tudi v prihodnje aktivno iskati in izkoriščati tržne priložnosti, ki se pojavljajo v panogi karavaninga,« so še dodali v Adria Mobil.